Een studieaanbod dat haast alle deuren opent…
Het zorgende karakter van onze school is ook zichtbaar in ons studieaanbod.
In de eerste graad stapten we over naar een combinatie van traditioneel lesgeven en innovatief werken. We houden de vinger aan de pols door leerlingen van zeer dichtbij op te volgen via trajectbegeleiders en leerlingen hun eigen leerproces (traject) in handen te laten nemen. Moeilijkheden worden snel opgevangen en bijgewerkt, uitdagingen worden voortdurend aangeboden.
Over de jaren heen maken wij tevens de keuze om onze leerlingen extra taallessen aan te bieden (TAAL). Wij willen hen enerzijds opvoeden als meertalige leerlingen en anderzijds ook hun slaagkansen in de niet-taalvakken te verhogen. We doen dit door projectmatig een aantal maatschappelijke thema's aan te pakken. Deze lestijden worden via co-teaching aangeboden en iedere leerling krijgt de kans om zich in verschillende talen (Nederlands, Frans en Engels) te bekwamen. Daarnaast bieden we onze leerlingen in de tweede graad een extra lesuur wiskunde aan waardoor we al onze leerlingen de nodige basis kunnen aanleren. Voor leerlingen met een wiskundeknobbel wordt dit extra lesuur in de tweede graad gebruikt voor uitdieping of verbreding.
Door extra te investeren in een stevige basiskennis kunnen onze leerlingen een gerichte keuze maken voor de derde graad en hun hogere studies na het secundair.